יום ראשון, 6 במאי 2012

חרדים עם אמנון לוי פרק 2



חרדים עם אמנון לוי

טור ביקורת

בפרק השנישל התוכנית חרדים אמנון לוי הביא כמה נושאים שנויים במחלוקת בעדה החרדית שעד היום לא הבאנו בתור חילונים מה הם הסיבות והגורמים לחרדים להתנהג כך .
הדבר הראשון שלוי הביא הוא האם החרדים לא מכבדים את יום השואה או יום הזיכרון? גילוי נאות אני אישית ידעתי את הסיבה בתור חילוני אבל רוב החילונים עדיין לא יודעים ,החרדים רואים בימי הזיכרון ימים שצריכים בהם לגקרוא פסוקי תהילים לעילוי נשמת הנופלים ולא עומדים בצפירה (חלקם כן עומדים בשביל לרצות תחילונים) כי עמידה בצפירה היא מנהג הגויים.

הנקודה השנייה והחשובה שלוי הציק היא למה רוב החרדים לא משרתים בצה"ל?

יש כמה וכמה סיבות האחת החרדים מאמינים בדברים שונים מאיתנו התפיסה שלהם שצריכים גם את אלא שיתפללו בישיבות ולא רק ילחמו וזה מה ששומר על המדינה שלנו,הסיבה השנייה היא שצה"ל הוא צבא גם של נשים ולחרדים יש בעיה בלשמוע שירת נשים או לדבר עם נשים וצריך לכבד את דעתם ולצה"ל קשה מאוד לשנות את התפיסה הזאת כי זה ייתפס כהעדרת נשים.

הסיבה השלישית היא הכשרות בצה"ל כולנו יודעים שבצ"ל יש כשרות אבל הכשרות לא מספיקה בשביל החרדים שמחמירים ,גילוי נאות אם צה"ל יצטרך לשמור על כשרות בצבא הוא יוציא עוד עשרות מיליונים בשנה וכנראה שצה"ל מעדיף לא לגייסם.

כל הכבוד לאמנון לוי שהביא באמת תוכנית איכותית שמוציאה את החרדים באור שונה מימה שכל השאר חשבו!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה